tisdag 13 juli 2010

Ett efterlängtat regn!

I dag kom en fantastisk störtskur.
Kan inte dölja att jag tyckte att det var härligt. I kväll behöver vi inte vattna!

Mindre roligt var ju att bilen har pajat ihop.
En vajer från handbromsen lossnade måndags förra veckan och bilen tog tvärstopp.
- Du använder handbromsen för lite sa bärgaren.
- Jag använder inte bilen så mycket, sa jag. Du vet jag cycklar till jobbet. Bärgaren som för övrigt var en 20-årig blondin blev inte imponerad.
- Du får använda den i alla fall med jämna mellanrum annars kan den fastna i ett bromsläge och så går den av.
- Så du menar att jag ska rycka och dra lite i spaken med jämna mellanrum även om jag inte ska åka, sa jag.
Insåg att det verkar vara så med de flesta spakar, att de mår bra av att dras lite i med jämna mellanrum även om man inte ska iväg, så att säga.

I går fick jag veta att kalaset skulle kosta 15.000. Såg genast semesterkassan krympa, inte kul!
Men i dag är jag 15.000 plus! Ringde och kollade vår försäkring och den täckte kostnaderna, JIPPI!

Lärdomen är att det är bra med försäkringar!

:)

Maria

1 kommentar: